Styrelsen for Patientsikkerhed

Styrelsen for Patientsikkerhed,

København
14-12-2018

Styrelsen for Patientsikkerhed søger læge eller anden sundhedsfaglig uddannet til Analysesektionen

Kontakt

Styrelsen for Patientsikkerhed

Islands Brygge
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
14-12-2018
Udløber:
08-01-2019
Kviknummer:
LJA-68856873
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Speciale uafhængig
Beliggenhed
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at bruge data til at styrke patientsikkerheden? 

 

Har du en sundhedsfaglig baggrund? Brænder du for patienternes sikkerhed og har du idéer til, hvordan vi sammen kan gøre sundhedsvæsenet mere sikkert? Vil du være med til at understøtte arbejdet med udvikling af det risikobaserede tilsyn i Danmark? Kan du lide at arbejde med analyser og formidling af data? Så har vi brug for dig i Styrelsen for Patientsikkerhed, Autorisation, Analyse og EU-Sygesikring. 

 

Om kontoret 

Analysesektionen er en sektion i kontoret Autorisation, Analyse og EU-sygesikring. Vi er for tiden 8 medarbejdere i sektionen med forskellig baggrund. Vi arbejder blandt andet med at drive et register over alle behandlingssteder i Danmark, dataunderstøttelse af styrelsens tilsynskontorer, udvælge behandlingssteder/plejeenheder til tilsyn samt prioritering af hvilke områder, som styrelsens tilsyn skal fokusere på. 

 

Dit arbejde  

Dine primære arbejdsopgaver: 

 

  • Udvikling af model for udvælgelse af behandlingssteder til tilsyn, herunder identifikation af datakilder, der kan anvendes til udvælgelsen 

  • Formidle og visualisere styrelsens data fra eksempelvis styrelsens ordinationsovervågningsprogram til de tilsynsførende 

  • Inddrage interessenter i forbindelse med kvalificering og udvælgelse af områder til styrelsens tilsyn 

  • Litteraturreviews 

  • Indgå i sekretariatsbetjeningen af diverse udvalg, herunder udarbejdelse af dagsorden, referat og notater 

 

 

Din uddannelse og erfaring 

Vi forventer, at du er læge eller har anden relevant sundhedsfaglig uddannelse. Gerne med flere års erfaring indenfor sundhedsvæsenet og brug af data. 

 

Vi lægger vægt på, at du: 

 

  • Har lyst og evner til at arbejde med udvikling af dataunderstøttelsen af det risikobaserede tilsyn 

  • Har statistiske/epidemiologiske kompetencer 

  • Har indgående viden om sundhedsvæsenets organisation og funktion 

  • Har gode kommunikationsevner både skriftligt og mundtligt 

  • Er omhyggelig og struktureret og har overblik over og er selvstændigt i stand til at tilrettelægge egne arbejdsopgaver 

  • Har erfaring med at bearbejde og formidle data herunder gennem standardiserede rapporter. 

 

 

Det er en fordel, hvis du har erfaring med: 

 

  • patientsikkerhedsområdet 

  • udarbejdelse af risikovurderinger 

  • et eller flere af programmerne Qlik Sense, R og SAS 

 

 

Hvis ikke du har kendskab til programmerne sørger vi for den fornødne uddannelse. 

 

Vi tilbyder 

Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer. Vi er en arbejdsplads, der sætter pris på en uformel omgangstone og et godt arbejdsmiljø, hvor samarbejde er nøglen til succes. 

 

Om ansættelsen 

Du bliver ansat efter af følgende gældende overenskomster afhængig af din uddannelse: 

 

  • Gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Yngre Læger 

  • Gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation 

  • Gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og Dansk Sygeplejeråd samt gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation samt CO10 (LC/CO10-fællesoverenskomsten) 

 

 

Kontakt os gerne 

Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Anders Welander-Haahr, 72 22 75 30 eller kontorchef Birgitte Drewes, 72 21 68 75. 

 

Er du interesseret? 

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 3 med 2. samtale i uge 4.

 

Generelt om styrelsen

Styrelsen for Patientsikkerhed arbejder for, at det er trygt at være patient i det danske sundhedsvæsen. Vi fører bl.a. tilsyn med autoriserede sundhedspersoner og sundhedsorganisationer, udsteder autorisationer til 17 forskellige autoriserede faggrupper. Vi administrerer desuden rapporteringssystemet om utilsigtede hændelser i sundhedsvæsenet, ligesom vi administrerer EU-reglerne om sygesikring ved behandling i udlandet.

 

På det grundlag bidrager vi til, at sundhedsvæsenet lærer af fejl og forebygger gentagelser.

Vi er mere end 280 medarbejdere og har tilknyttet sagkyndige konsulenter.

 

Styrelsen for Patientsikkerhed har røgfri arbejdstid.

 

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

Lignende job
Børne- og Ungdomspsykiatri Sydjylland
Aabenraa, Syd- og Sønderjylland
Har du læst?
 

nr. 14/2016